Jak to robimy

 

 

1. Każdą modyfikacje zaczynamy od oceny stanu technicznego silnika, wykonania diagnostyki komputerowej oraz pomiarów na hamowni.  

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Odczyt zawartości pamięci sterownika (ECU)

Aby dokonać zmian w programie konieczne jest posiadanie oryginalnego programu z komputera modyfikowanego samochodu. Tylko modyfikacja oryginalnego programu daje odpowiedni efekt i gwarancje niezawodnej pracy silnika i innych systemów elektronicznych w samochodzie. W tym celu należy odczytać zawartość pamięci sterownika silnika. W starszych sterownikach aby odczytać oryginalny program potrzeba wymontować i rozebrać komputer sterujący, wylutować pamięć Eprom i odczytać ją w programatorze. W samochodach produkowanych po 2000r  zastosowano w sterownikach pamięć typu Flash, tym samym pojawiła się możliwość zarówno odczytu jak i programowania poprzez złącze diagnostyczne pojazdu. 

Posiadamy specjalistyczny sprzęt do odczytu i programowania przez złącze diagnostyczne sterowników występujących w większości samochodów m. in. Delphi, Siemens, Magneti Marelli, Bosch EDC-15, EDC-16, w tym oczywiście również z najnowszymi sterownikami EDC17 i MED17. W takim przypadku nie ma potrzeby wymontowywania i rozbiórki komputera sterującego ECU. Modyfikując program tą metodą zniknął problem przeglądów serwisowych i ewentualnego kwestionowania przez serwis śladów otwierania komputera szczególnie w autach będących na gwarancji.

W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa odczytu i zapisu danych w nowszych sterownikach często decydujemy się na otwarcie sterownika i wykonywaniu programowania poprzez złacze serwisowe ECU.

 


3. Modyfikacja programu.

Odczytany, oryginalny program z komputera sterującego jest modyfikowany za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Mamy dostęp do aktualnych wersji oprogramowania do najnowszych sterowników oraz niezbędne przy modyfikacji map sumy kontrolne  tzw. Check-sumy.

 

UWAGA!!!  

Nie stosujemy ogólnodostępnych programów tzw. gotowców. Do każdego auta podchodzimy indywidualnie. Program sterujący pracą silnika modyfikowany jest w całości własnoręcznie w firmie MDM tuning.

 

 

4. Programowanie ECU.
Programowanie pamięci odbywa się w sposób analogiczny jak przy odczycie. Nowy zmodyfikowany program zostaje wprowadzony do pamięci za pomocą programatora lub przez złącze diagnostyczne OBD. Jeśli do odczytu była wylutowana pamięć, zostaje ona wlutowana do komputera, a komputer sprawdzony pod względem poprawności działania. Następnie komputer montowany jest do samochodu i dokonywane są pomiary wykonanej modyfikacji na hamowni.