Korzyści z usunięcia 

 

Dla użytkownika, a zwłaszcza dla jego samochodu są bardzo duże. Filtr cząstek stałych to urządzenie, które co jakiś czas musi przejść procedurę „dopalania”. Polega ona na tym, że komputer wtryskuje dodatkową dawkę paliwa, aby podnieść temperaturę spalania. Jest to proces bardzo niekorzystny dla silnika, a zwłaszcza turbosprężarki. Często ta procedura jest odpowiedzialna za wzrost stanu oleju, co oznacza, że nadmiar niespalonego paliwa dostaje się do oleju i obniża jego jakość. Co w dalszym użytkowaniu może spowodować zatarcie silnika oraz turbosprężarki. 

 

Posiadanie filtra cząstek stałych wiąże się również ze wzrostem kosztów utrzymania samochodu, oraz częstszymi wizytami w serwisie, a mianowicie, po informacji na zegarach samochodu, że niezbędna jest procedura dopalania filtra cząstek stałych w serwisie, użytkownik ma do dyspozycji zmniejszoną moc w swoim samochodzie, poza tym musi tracić czas, aby pojechać do serwisu, następnie musi zapłacić za procedurę dopalania filtra cząstek stałych i wymienić olej wraz z filtrem oleju. Częstotliwość takiego scenariusza jest uzależniona od marki i modelu samochodu, stylu jazdy, oraz w jakich warunkach samochód jest użytkowany.