Metody usuwania filtrów

 

 

  1. Wykonujemy diagnozę mającą na celu potwierdzić konieczność usunięcia filtra cząstek stałych.
  2. Obudowa filtra wraz z filtrem jest wyjmowana z samochodu i przenoszona na oddzielne stanowisko.
  3. Po otwarciu obudowy (w niewidocznym dla oczu miejscu) wkład filtra zostaje z niej usunięty a pusta przestrzeń po nim jest odpowiednio wyciszana. Katalizator pozostaje na miejscu tak samo jak przewody i czujniki.
  4. Miejsce otwarcia obudowy jest estetycznie zaspawane, spawy dodatkowo są szlifowane a cała obudowa lakierowana.
  5. W międzyczasie korekcie ulega oprogramowanie sterownika samochodowego. W zależności od typu komputera wykonujemy tą czynność za pośrednictwem złącza OBD II lub bezpośrednio na sterowniku.
  6. Po zakończeniu montażu i uruchomieniu silnika wykonujemy ponownie diagnozę celem sprawdzenia czy samochód zachowuje się prawidłowo i nie posiada innych ukrytych usterek. Możliwe jest także po wykonaniu usługi sprawdzenie parametrów pracy silnika takich jak moc i moment obrotowy na naszej hamowni podwoziowej.

 

WAŻNA INFORMACJA !!!

W ostatnim czasie pojawiło się wiele "atrakcyjnych cenowo" ofert usuwania filtrów przez przypadkowe firmy. W większości przypadków taka usługa polega na całkowitym wyłączeniu w sterowniku rejestrowania błędów. Często wsady sterowników modyfikowane są za pomocą programów typu ECUSafe lub Volta. Po takiej operacji sterownik faktycznie nie będzie rejestrował błędu związanego z niewłaściwą  pracą filtra DPF/FAP, ale również nie będzie rejestrował innych usterek związanych z nieprawidłową pracą silnika. Taki sposób usunięcia filtra powoduje, że w przypadku wystąpienia nieprawidłowej pracy silnika, przeprowadzenie diagnostyki silnika będzie niemożliwe (brak zapisanych kodów błedów). Silnik będzie pracował w trybie awaryjnym, a komputer diagnostyczny nie wykaże żadnej usterki !!!

 

 

Nie korzystamy z programów ECUSafe, Volta itp.

Program sterujący modyfikujemy w całości własnoręcznie w firmie MDM tuning!